İade ve Cayma Hakkı

Firmamızın İade ve Cayma Politikası

     Ürünlerimizden memnun kalmanız için çalışıyoruz. Sizlere en kaliteli hizmeti sunarken, iade ve cayma işlemlerinizi de titizlikle takip ediyor ve yerine getiriyoruz.

     Temel kural olarak aldığınız ürünü teslimat tarihinden itibaren 14 gün içerisinde Mesafeli Satış Sözleşmesindeki cayma koşulları* kapsamında iade edebilirsiniz. Aldığınız ürün/ürünler, düzenlenmiş olan faturanızın aslı ve iade sebebinizi içeren bir not eki ile iade edebilirsiniz.

     Satın aldığınız ürün, hatalı ya da ayıplı ise ürünün yenisi gönderilir veya ücreti iade edilir. Müşteri isteğini açıkça iade talep formunda belirtmelidir.


İade için sırasıyla hangi işlemleri yapmalıyım?

1. Web sitemizde bulunan Ürün İade menüsüne girerek, iade talebinizi ayrıntılı olarak oluşturunuz.

2. Firmamız talebinizi inceleyerek size e-posta yoluyla cevap verecektir.

3. Kargonuza eklemeniz gerekenler:

  • Size gelen ürünü/ürünleri geldiği şekilde (orjinal ambalajı ve kutusuyla) ekleyiniz.
  • Size gelen faturanın aslını ekleyiniz**
  • İade sebebinizi veya talebinizi yazdığınız bir not ekleyiniz.

**  İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. İade faturası, kargo payı dahil edilmeden ( ürün birim fiyatı + KDV şeklinde ) kesilmelidir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanmayacaktır.

4. Size gelen ürün/ürünlerin paketi dıştan görünecek şekilde hasarlı, yırtılmış veya parçalanmış ise kargo görevlisine tutanak tutturmanız ve teslim almamanızı rica ederiz. Bu takdirde kargo ücreti firmamız tarafından karşılanmaktadır. Diğer durumlarda ise iade kargosunun ücreti ALICIYA aittir.

* Mesafeli Satış Sözleşmemizdeki ilgili şartlar;

5. CAYMA HAKKI

5.1. ALICI; mesafeli sözleşmenin mal satışına ilişkin olması durumunda, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir. ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle, cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.

5.2. Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 

a) 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)

b) İade formu,

c) İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

d) SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.

e) ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir. 

f) Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

6. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER

Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Tüketici tarafından paketi açılarak zarar verilmiş ürün/ürünler.


Diğer tüm soru, görüş ve önerileriniz için info@fotografika.com.tr e-posta adresimizden bizlere ulaşabilirsiniz.